Dijital Pazarlamada Facebook Nerede ?

Kariyerist Blogdan Oku; Dijital Pazarlamada Facebook Nerede ?...

Dijital Pazarlamada Facebook Nerede ?



Rakamlar bize internetteki sosyal medya sitelerinin ne yoğunlukta kullanıldığını bildirdikçe, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini potansiyel müşteriye ulaşmak için çok daha fazla oranda internet mecrasına kaydırmaya devam edeceğiz.Pek çok sektör iletişim alanında yaşanan bu hızlı değişime ayak uydurmak için hizmet ağlarına "sosyal medya" yönetimini ekledi bile. Bu gelişime en hızlı adapte olan firmaların başında reklam ve halkla ilişkiler firmaları yer alıyor. Günümüzün realitesi olan iletişimin sanal dünyadan sağlanması, türk firmalarınca başlarda ciddiye alınmayan bir yaklaşımla karşılandı. Oysa tabandan tavana yayılan bir yelpazede toplumun yeni iletişim kanalı sosyal paylaşım siteleri oldu bile. Artık annemiz akşama ne yemek yapacağını facebook’dan soruyor babamız twitter’dan kardeşimiz feed friend’ten cevap veriyor.

Sosyal medyanın her geçen gün artan gücü online nufüsun artmasıyla doğru orantılı, buna karşın geleneksel medyanın gücü giderek azalmakta, kontrol merkezden tabana, karardan vizdana, tekilden çoğula geçmektedir. Sosyal medya aynı zamanda "hazır içeriği tüketen" değil, "kendi içeriğini üreten" bir platform. Böylece firmalar geleneksel medya yoluyla tanıtım yaparken kullandıkları tüm kontrol mekanizmalarını müşterinin insiyatifine bırakmak zorunda kalıyorlar zira sosyal medya da işler "müşterinin ürettiği medya" olarak yürüyor. 

Sosyal medya aynı zamanda daha demokratik bir süreci de yaşamamıza olanak veren bir mecra. Kullanıcının oluşturduğu içeriği tüketen sosyal medya, demoktarik ortamı sayesinde, geleneksel medyadaki gibi belli bir zümre tarafından, belli amaçlar için oluşturulup toplumsal algıyı değiştirmek için üretilen içeriklerin dönemini de kapatmaya başladı. Sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki fark yön ve içerik bakımından devrim niteliği taşıyor. bugüne kadar hedeflenen kitleyi önceden hazırlanan içeriklerden oluşan bir ortama davet eden medya, şimdiyse hedeflenen kitle ile bulundukları yerde ve etkileşimde bulundukları ortamda iletişim kumak durumunda kalıyor. Bu durum medyanın aleyhine görünsede firmaların tüketiciyle daha doğal samimi ve etkin bir iletişime geçmesini sağlıyor. 

Soyal Medyanın Pazarlama İletişimi açısından önemini üç ana başlıkta toplayalım; bunlar marka bilinirliliğinin artması, markanın insani yönlerinin ortaya çıkması ve tüketiciyle ilk elden iletişime geçilebilmesidir. Yanısıra Pazarlama iletişimi kapsamına giren sosyal medya iyi yönetilmediği taktirde bir kurumun itibarına zarar verebiliyor. Firmalar ürettikleri ürün ya da hizmetin sosyal mecrada nasıl bilindiğini ya da insanların birbirine bu hizmeti ya da ürünü nasıl anlattığını takip etmek ve kontrol altında tutmak zorunda kalıyor. Aksi taktirde sosyal medyada kendilerini bilmedikleri insanlar temsil edebiliyor ya da memnuniyetsiz müşterinin karalama kampanyasına malzeme olabiliyor. 

İnternet artan tüketici bilinciyle beraber, tüketicinin bir ürünü ya da hizmeti satın almadan önce araştırmasını yaptığı ilk mecra aynı zamanda. Tüketici bir ürünü ya da hizmeti satın almadan önce blog ve forumlarda ürünün ya da hizmetin özellikleri hakkında bilgi isteyen mesajlar bırakabiliyor. Eğer firmanın kalite standardı sorunu varsa bu durum er ya da geç sosyal medyada mennuniyetsiz müşteri tarafından ortaya dökülüyor. Tüketicinin sadece %14 televizyon reklamlarını güvenilir buluyor, geriye kalan azımsanmayacak bir kitleyse gerçek bireylerin ürün tavsiyelerini daha fazla önemsiyor. (Viral Pazarlama) 

Bütün bu yazılanların ışığında peki firmaların sosyal medyada var olabileceği mecralar nelerdir ve potansiyel müşteriyle hangi sosyal ağlarda karşılaşmalı ve nasıl iletişime geçmelidir? 

 

Nurdan MURADOĞLU / Marka Yöneticisi - Eğitim Koçu


İletişim Formu
Ad / Soyad*
Telefon*
E-mail*
İşyeri
Şube Seçiniz*
Bizi Nerden duydunuz?
Mesajınız